Коя
е вярната формула, по която се произвежда домашно сладко от люти чушки и
300-годишна пушена кълбъсъ? Този отговор търсят производителите Бони и Цима-99,
които ще произвеждат сладкото от люти чушки и пушената кълбъсъ за магазинната
мрежа на Лидл България.
Двете
рецепти станаха победители в кампанията на веригата „Съхрани родния вкус“,
която се проведе в края на миналата година и която имаше за цел да запази
уникалните български рецепти и традиции. Както веригата обеща, предстои двата
продукта да станат част от „Родна стряха“ – продуктовата линия на компанията с
висококачествени продукти от български производители. Така всички клиенти на Lidl ще могат да се убедят в уникалните им вкусови качества.
Да
се постигне характерният автентичен вкус както при сладкото от люти чушки, така
и при пушената кълбъсъ е най-голямото предизвикателство, пред което са
изправени производителите. Така например, при сладкото трябва да се открие
онази формула, която гарантира постоянен и еднакъв вкус на всички произведени
партиди и с която се постига балансираният сладко-лютив вкус на продукта.
Затова и авторът на рецептата – Диляна Георгиева от Бургас, която стана един от
победителите в кампанията, и екипът на производителя са в непрекъснат контакт,
за да може крайният резултат да носи онзи автентичен вкус на нейната рецепта,
съхранена и предавана от няколко поколения.
Не
по-малко трудно е да произведеш и 300-годишната рецепта на асеновската пушена
кълбъсъ на Мария Иванова – вторият победител в кампанията. Рецептата е пренеса
в България преди близо 3 века от Австроунгарската империя, като и до днес заема
важно място в традициите на банатските българи. Предизвикателството при
производството идва и от характерния автентичен вкус на кълбъсъта, резултат от
естественото й опушване на три етапа. Другият интересен факт е, че като част от
продуктовата линия „Родна стряха“, тя ще бъде продукт от собствената ферма на
производителя. Характерно при този тип продукти е, че те са произведени със
суровини от фермата на самия производител, като по този начин се осигурява
изключително високо качество на продукцията и се гарантира проследяемост от
суровината до крайния продукт.
Кампанията
на Лидл България „Съхрани родния вкус“ е естествено продължение на
дългосрочната политика на веригата в подкрепа на българските продукти,
българските производители и родния вкус. С изключителна отговорност компанията
избира производителите, с които работи, като прилага безкомпромисни изисквания
за качество и следва международно признати стандарти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар