неделя, 5 януари 2020 г.

ХРАНИ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ ОТ ГЪРЦИЯ, ИТАЛИЯ И ИСПАНИЯ БЯХА ПРЕДСТАВИ У НАС “МОРИЕС ”

Организацията има за цел да предотврати изчезването на 
местните хранителни култури и традиции и да противодейства на възхода на културата на бързото хранене. Идеята на “Мориес” е да помага и гарантира на клиентите, търговците и ресторантьорите, че продуктите от производителите са много качествени. Продукти на производители от три страни - Гърция, Италия и Испания, базирани на хранителната тенденция за здравословен начин на живот и средиземноморската диета бяха демонстрирани пред отбрана публика. На събитието присъстваше специален гост - Константинос Влавис, който разказа повече за предимствата на зехтина. Господин Влавис е президент на местна земеделска кооперация в Халкидики, Гърция и член на “Мориес”. Представени бяха различни студено пресовани зехтина.
Историята на отглеждането на маслини датира от векове. От изключителна важност е микроклиматът, специалният състав на почвата, традиционният добив на маслиновите плодове, както и техниката за смилане и опита на хората, които произвеждат продукта. Беше представен и един много интересен зехтин на перли. Той е напълно естествен на базата на зехтин, естествени екстракти и ароматни масла. Зехтинът е с вкус на лимон, мащерка, чили, трюфел и натурален вкус. Беше представен и балсамов оцет , който заема челните места сред най-ценните и най-скъпи продукти в света. Родината му е  Модена в Северна Италия. Този продукт
присъстваше във всички епизоди на четвърти сезон на “Master Chef” Италия. Марката мед “пчелите магьосници” също бе презентирана. Продуктите са синоним на любов и датират от 1903 година. Спечелили са международни златни медали за качество през 2013, 2014 и 2016 г. в Болония, Италия. Произходът е от Халкидики, Гърция.

НАШИ ЕКСПЕРТИ ОПРЕДЕЛИХА "СИНЯ ХАРМОНИЯ" ЗА ЦВЯТ НА ГОДИНАТА



Те нямат кристална топка, просто са толкова добри, че могат да погледнат напред в 2020-та година. Български експерти определиха „синя хармония“ за цвят, който ще властва в интериорния дизайн в България, архитектурата и декорацията през следващите 12 месеца. Две седмици по-късно изборът им бе потвърден в световен мащаб от Института „Пантон“, който обяви същия нюанс за модния за следващата година цвят. Съвпадение? Не. Това е усет за тенденциите на глобално ниво, проследяване на потребителското поведение и впечатляващ професионализъм в сфери и производства, свързани с оформлението на дома и обществени пространства.   

Екип от 18 интериорни дизайнери, колористи, архитекти, производители на бои, подови настилки, паркети, плочки, блогъри и артисти за съвременното градско изкуство се включиха в инициативата „Цвят на годината“. Това е традиционна кампания на „Оргахим“,  която се провежда за 5-ти път и дава погледа на професионалните гилдии към възможностите за работа с цветове. А цветовете са навсякъде около нас и в огромното разнообразие и възможности за избор, всички имаме нужда от ориентир, каза Емил Кунчев – маркетинг директор на „Оргахим“. „Ние създаваме цветове, а хората, които като нас творят и мислят в цветове, са в най-различни професионални сфери - дават философията за модерен дом, за градски облик, за дрехи и лично пространство, за свободно време. С определянето на модерен за България тренд, искаме да  подпомогнем потребителите в избора им на бои, обзавеждане и материали за декорация. Оказа се, че нашият избор съвпада с водещите глобални тенденции за дизайн и мода в света“, допълни още Емил Кунчев.

Синьото на 2020-та година е изумителен цвят. Той е един от трите основни пигмента, от които се смесват почти всички останали цветове, дълбок и красив нюанс с невероятни възможности за комбиниране в интериора и екстериора. Изразява характер, смелост и увереност, носи силата на водата и ясното небе. Той е категоричен, но и адаптивен, като стабилен партньор в различни цветови комбинации и е чудесна основа или акцент в интериора. „Бих използвала „Синя хармония” като акцент на една стена в офис помещение, за да внесе баланс в емоциите и да въздейства мотивиращо и продуктивно. В домашен интериор бих експериментирала с този цвят в пространството за кулинарни подвизи и трапезарна част, отново като акцент на стена, а в по-смел вариант дори и в мебелите. За скандинавско излъчване в интериора, този цвят пасва в комбинация с натурален дървесен декор за пода, бяло и пастелни тонове за мебелите и текстилните елементи, а в средиземноморието отново срещаме синьо и бяло като основа, но с много лимонено жълто и свежо зелено в допълнение“, казва интериорния дизайнер Миглена Стумбова – участник в кампанията „Цвят на годината“ на „Оргахим“.

Освен забележимо присъствие в света около нас, това е цветът на виртуалното пространство, на дигиталните новатори и авангардните технологии. Вижте браузъра си – цветът на глобалната мрежата също е променил нюанса си, за да внесе повече синя хармония, с усещането за спокойствие и свобода при пребиваването ни в интернет.

Партньори на "Орахим" в избора на Цвят на 2020-та година са: Студио ШкафА - интериорни концепции, интериорни студиа Voood, PD studio и ATG design, KAI Group, Kronospan, Visionary - визуални изкуства в градска среда. Преди „Синя хармония“, цветове на годината са били „Органик“ зелено (2019), „Кадифена роза“ (2018), „Тракийско злато“ (2017) и „Нептун“ (2016).

ЛИДЛ БЪЛГАРИЯ С НАГРАДА ОТ EFFIE2019



Веригата спечели бронз за рекламната си кампания „Верига от любими продукти“

Рекламната кампания на Лидл България „Верига от любими продукти“ бе отличена с бронзова награда на тазгодишното 12-то издание на конкурса Effie България 2019, което всяка година отличава най-ефективните комуникационни кампании у нас. Наградата бе връчена в една от най-оспорваните категории – тази на „Услуги“ и е важно признание за успеха и ефективността на цялостно рекламно присъствие на марката Lidl.
Водещото послание – „Верига от любими продукти“, стана емблематично за рекламната комуникация на Лидл България през тази година. Твърдението обаче, че до всяко любимо стои любимо на друг, не е случайно, а има своето доказателство. След специално качествено проучване става ясно, че всеки има нещо любимо в Lidl, заради което се връща отново и отново.
Именно това дава основание на Лидл България да заяви, че до всяко любимо стои любимо на друг – заявка, която се потвърждава и от най-големия вкусов тест, проведен от IPSOS в България в началото на годината (от 18 февруари до 24 март 2019). Обобщените резултати от 19 900 оценки, дадени от участниците в него, показват, че 86% от тях одобряват вкуса на собствените марки на Lidl, а 82% потвърждават качеството им.
Имиджовата кампания категорично доказва своята ефективност – тя не само води до ръст в продажбите, но допринася и за автентичното позициониране на Лидл България като верига от любими продукти.
Рекламната кампания е дело на агенция Saatchi & Saatchi Sofia, а по интегрираната комуникационна кампания работят и комуникационните агенции От-До Консулт и Key Experts Group.
Лидл България традиционно е отличавана на този престижен конкурс. С това поредно признание компанията вече е носител на четири отличия за маркетингова ефективност Effie Award, като предишните са златна награда Effie за кампания "Свежест" 2016, сребърна награда Effie за кампания "Вкусният хляб не стига цял до вкъщи" 2016 и златна награда за продължението на кампанията – "Вкусен хляб от коричка до средичка" през 2018.

С НАД 3,5 млн. лв. РАЗВИВАТ ПЕЩЕРНИЯ ТУРИЗЪМ В РОДОПИТЕ


С над 3,5 млн. лв., осигурени от управляваната от Министерството на регионалното развитие и благоустройството Програма за трансгранично сътрудничество Гърция-България 2014-2020 г. ще развиват пещерния туризъм и ще опазват прилепите в пограничния регион между двете страни. Три са проектите, които ще бъдат финансирани.  Първият е за развитие на минния туризъм в общините Мадан и гръцката Пилеа-Хортиатис и е на стойност  над 1,4 млн. лв.  С част от средствата ще се подобри достъпът до пещера „Шаренка“ край българския град. Една от атракциите в нея са восъчните фигури в естествен ръст на древни траки-миньори. През Бронзовата епоха те са добивали полезни изкопаеми в пещерата и са ги преработвали на място чрез специална пещ. С друга част от финансирането изоставен рудник ще бъде пригоден за туристически посещения. Планирано е в мината да има две изложбени помещения, в които да бъде подредена музейна експозиция. Ще бъде възстановена старата  железопътната линия и по нея ще се движи минен влак.  По проекта ще бъде обновен и преоборудван единственият по рода си Музей на минното дело в Мадан. Неговата гордост е уникалната „Кристална зала – Родопски кристал“, която показва богатството и красотата на подземния свят с колекция от 581 минерала. Предвижда се още към музея да заработи информационен център, да се обнови пространството пред сградата и да бъде разработен маркетингов план за развитие на тематичен туризъм. Основната идея на проекта е мините и кариери в трансграничния българо-гръцки регион да се превърнат в атрактивни и функциониращи места за посещение.
По друг проект с малко над 1 млн. лв. ще бъде изготвена карта с местообитанията на прилепи по поречието на река Места и пещерите около Момчилград и Комотини в трансграничния регион между България и Гърция. Акцията е част от проекта „Устойчиво опазване на прилепите в трансграничния регион“/BatsConserve“. Партньори по проекта са Югозападен Университет "Неофит Рилски" и Солунският университет.  Целта е чрез съвместни дейности да се постигне по-добро опазване на прилепите и да се подобри състоянието на популациите им в рамките на трансграничния регион. Екипите ще търсят решение на предизвикателствата, пред които е изправен видът – увеличената употреба на пестициди в селското стопанство, които тровят прилепите, нарушаване на колониите им от хората, които изследват пещерите през зимата и др. По проекта ще се извършат проучвания, оценки и предприемане на съвместни мерки за опазване на значителни местообитания на прилепите не само в зоните на Натура 2000, но и в заобикалящите територии. Ще бъде създадена и база данни за състава на видовете и състоянието им  в района на проекта, оценки на видовото разнообразие, активността и местообитанията на прилепите и потенциалните заплахи за вида. 
По Програмата за трансгранично сътрудничество Гърция-България се реализира и проектът „Интегриран подход за развитие на културни и природни обекти в Чепеларе, България и Просочани, Гърция“. От българска страна с над 1,1 млн. лв. се обнови Музеят на родопския карст в Чепеларе, който е единственият музей на пещерите в Югоизточна Европа. Реконструирани са всички помещения на сградата, като е запазено функционалното им предназначение. Монтирана е нова декорация, имитираща карстова пещера с отливки, която е изключително впечатляваща и атрактивна. Обособено е помещение за сувенири. Пространството в централната зона на сградата е преустроено в мултимедийна зала. Изцяло обновено е и оборудването в музея - експонатите са разположени и аранжирани върху съвременни нови стъклени шкафове, изложбени маси, полици и витрини.

петък, 3 януари 2020 г.

"ДНИ НА ЧЕРНА ГОРА В БЪЛГАРИЯ"


През 2020 г. предстоят участия в специализираните изложения, както и организиране на двустранни бизнес срещи и нетуъркинг събития, на които компаниите да могат да осъществят реални контакти. Членството в БЧГТПП ще дава достъп до информации и проучвания за конкретни бизнес инициативи и в двете държави, ще помага за реализирането на конкретни контакти в различните сектори и ще помага за популяризирането на български и черногорски компании.
Сдружение „Българо-черногорска търговско-промишлена палата“ е юридическо лице с нестопанска цел, чийто фокус е да съдейства за утвърждаване и разширяване на търговско-икономическото и научно-техническото сътрудничество между стопанските организации на Република България и Република Черна гора.

четвъртък, 19 декември 2019 г.

ЧЕТИРИ АСОЦИАЦИИ НА ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА ХЛЕБНИ, МЕСНИ И МЛЕЧНИ ПРОДУКТИ ИСКАТ ПОВИШЕНИЕ НА ЦЕНИТЕ

На 17 декември 2019 г. четири асоциации на производители на хлебни изделия, месни и млечни продукти настояха за държавна намеса, чрез която да бъдат повишени цените на техните стоки в България, като обвиниха големите търговски вериги, че държат цените ниски и оказват натиск върху българските производители. В тази връзка бихме искали да заявим:
Българският пазар на търговия на дребно с храни е сред най-конкурентните в Европа
Модерната търговия наистина има голям принос за понижаването и стабилизирането на цените на храните у нас. Един от основните фактори за формирането на цените са възможностите и пазарното поведение на клиентите. В този аспект трябва да се отбележи и по-ниската покупателна способност на потребителите в страната в сравнение с други европейски държави. Българският потребител, като цяло, е ориентиран към търсенето на качествени хранителни стоки на ниски цени. Това поведение също е определящо за ценовите нива на хранителните продукти в магазините.
Много важен фактор за ниските цени на храните у нас е и силната конкуренция в търговията с бързооборотни стоки. В България пазарната концентрация в този сектор е сред най-ниските в страните от ЕС. Докато в повечето страни от Западна Европа най-големите пет компании държат между 70 и 90% от пазара, а в Централна и Източна Европа този дял е около 60-65%, у нас десетте търговски вериги с най-високи приходи заемат около 40% от пазара. Останалите 60% се държат от по-малки и регионални вериги и самостоятелни магазини. Делът на международните търговци в търговията с бързооборотни стоки е едва 1/3, а останалите 2/3 се държат от български собственици.
Производителите имат алтернатива
Модерната търговия включва десетки търговски вериги с голямо разнообразие на формати - квартални магазини, дискаунтери, супермаркети, хипермаркети и кеш енд кери. Освен тях в страната има десетки хиляди малки специализирани и смесени магазини, тържища, фермерски пазари, а през последните години се появават и все повече онлайн търговци на храни. Всички те дават на всеки български производител огромен избор от потенциални партньори в сферата на търговията на дребно с храни.
Съчетанието на силно конкурентен и малък по мащаб пазар с относително ниската покупателна способност и постоянната заплаха от нови регулации, обяснява защо България е извън картата на атрактивните места за инвестиране от големите международни търговски вериги. За последните осем години нито една такава компания не е влязла на нашия пазар.
В същото време търговци като Penny, Mercator и гигантите Delhaize и Carrefour напуснаха страната. А много опити на български инвеститори за навлизане на пазара с различни формати се провалиха. Въпреки това, всеки международен или български инвеститор, който смята, че може да печели добре на този пазар е добре дошъл на него.
Колкото повече конкуренция има, толкова повече печели клиентът
Благодарение на конкурентното присъствие на пазара на големите вериги, на потребителите се осигурява все по-високо качество на оптимални за условията цени, тъй като модерната търговия обикновено налага свои стандарти на качество, които надхвърлят държавните. С развитието на този формат на търговия хората получиха и достъп до огромно разнообразие от продукти. Докато малките магазини предлагат средно 500 вида стоки, при дискаунтърите броят е около 1.3 хил., в супермаркетите е 12 хил., а в хипермаркетите стига до 35 хил.
За по-малко от две десетилетия след навлизането си в България, големите международни вериги съществено допринесоха за това пазаруването да се превърне във все по-приятно преживяване. Освен богат избор от качествени продукти на ниски цени на едно място, хората получиха и удобства като много каси, големи паркинги и дори детски площадки. Осигуряването на този комфорт и удобство е резултат от значителните инвестиции на търговските вериги, които също се покриват от приходите от продажби.
Регулациите биха могли само да повишат цените
От финансовите отчети на най-големите търговски вериги ясно се вижда, че печалбата им е средно около 2-3% от оборота. В същото време скорошен анализ на пазара, изготвен от Комисията за защита на конкуренцията показва, че средните печалби на българските производители на храни са многократно по-високи.
Големите търговски вериги работят изцяло „на светло“, те са сред най-големите данъкоплатци в България и полагат много усилия, за да се справят с нелоялната конкуренция на „сивия“ пазар, на който част от производителите продават без ДДС. По публично оповестявани данни на самите асоциации на производителите сивият сектор при тях стига до 50%.
Въвеждането на регулации в отношенията между търговците и техните доставчици означава на практика контрол върху цените, ограничаване на конкуренцията, изкривяване на пазара и води до икономически катастрофи. Актуален пример за последиците от държавните интервенции при ценообразуването е Венецуела. Провалът на централизираните социалистически икономики, както и българската икономическа история също са показателни за вредността им.
Подобна интервенция на пазар у нас би могла да е от полза за някои производители, но ще навреди на 7 милиона български потребители, като най-потърпевши ще бъдат социално слабите българи. Свръхрегулациите освен това биха стимулирали вноса за сметка на продажбите на българските доставчици.
Важен аргумент срещу въвеждането на подобни регулации е и фактът, че те биха били незаконни (вж. официално решение на Комисията за защита на конкуренцията, че такава политика и практика от страна на държавата нарушава принципите на пазарната икономика и свободата на конкуренцията).
Не на последно място, Договорът за функциониране на ЕС предвижда, че за постигане на целите на ЕС, държавите-членки следва да избягват въвеждането на икономическа политика, която би противоречала на принципа за отворена пазарна икономика и свободна конкуренция.
Стотици български производители печелят от отлично партньорство с търговските вериги
Анкета сред членовете на Сдружението за модерна търговия, проведена преди месец показа, че в периода от средата на 2018 до средата 2019 г. повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти – 76%, следван от хляба със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%.
Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 български производители и помага за развитието на техния бизнес. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите.
Благодарение на партньорството с веригите, производителите успешно развиват бизнеса си – например реализират по-големи количества стока, оптимизират производствения си капацитет и имат по-добра прогнозируемост на приходите във времето, което им позволява да реализират инвестиции. Много важни са и инициативите на веригите за повишаване на конкурентоспособността на българските производители, като подкрепа за сертифициране по международни стандарти, споделяне на ноу-хау и съвети за повишаване на ефективността.
През последната година над 45 български компании развиха бизнеса си и излязоха на международни пазари, благодарение на партньорството си за експорт с търговските вериги, включително чрез производството на собствени брандове за ритейлърите. Изнесените тук аргументи и факти категорично сочат, че стотици български производители печелят от отлично партньорство с търговските вериги, а българският сектор на търговията на дребно е изключително конкурентен и това е изцяло в полза на българските потребители.
Процесът на работа
Всяка търговска верига има различни практики при договарянето със своите доставчици и производителят може да избира кои от тях са най-приложими спрямо неговия бизнес. Ето защо генерализирането на подхода на работа и поставянето на всички търговски вериги под общ знаменател е некоректно и не отговаря на реалността.
Предвид правилата на лоялната конкуренция не може по никакъв начин да се разкриват и публикуват чувствителна информация относно цени и други условия от отношенията с доставчиците, нито да се влияе при определяне на пазарната политика и ценообразуването. В този смисъл, ако се търсят конструктивни решения и резултати, би следвало да се призоват конкретните доставчици, които са имали проблем с дадени вериги да адресират същия конкретно към съответния свой контрагент.
Заключение
Предложените от някои производители нови регулации биха били груба непазарна намеса в свободата на договарянето. Подобни стъпки биха влошили бизнес средата, биха довели до увеличаване на цените, а потърпевши от тях биха били не само българските потребители, а и самите производители.

вторник, 17 декември 2019 г.

ЕСИЛ ДЮРАН ВЪЗПЯ ВОДАТА НА БЪДЕЩЕТО

ЕСИЛ ДЮРАН ВЪЗПЯ ВОДАТА НА БЪДЕЩЕТО
Водородната вода ни дава здраве и младост.
Знаменитости и ценители на здравословния живот се събраха в х-л “Балкан” на представянето на революционната технология Hydron. Проектираната в Япония машина, която обогатява водата с водород се оказва панацея срещу редица болести и наднормено тегло. Тя ни помага да запазим дълго време здравето, младостта и красотата си.
Сред домакините на събитието бе певицата Есил Дюран, която отдавна се е убедила в ефективността и силата на водородната вода.
При представянето на качествата на водородната вода Есил Дюран, призова „Бъдете егоисти и се грижете повече за себе си! “ и изпълни прекрасни джаз парчета, Тя впечатли не само с глас, но и с физика и стил.
Зоя Велкова от Водородна вода , пое щафетата по най-ведрия начин – с шега: „Всички се опитваме да се храним здравословно, но никой не мисли за здравословното пиене. А една чаша алкохол може да бъде чудесно неутрализирана с един литър водородна вода“. Тя обясни, че водородът е най-лекият, най-малкият и най-често срещаният елемент в природата. Преминава през кръвно – мозъчната бариера, навлиза в кръвоносните съдове и клетъчната мембрана. Той е мощен антиоксидант, който помага да се премахнат свободните радикали и да се намали оксидативния стрес. А и най-добрият и приятен начин да си го набавим е да го пием разтворен във вода! -
Преминала през апарата Hydron, водата обогатена с водород не може да бъде съхранена в пластмасова бутилка. Единственият начин човек да поддържа здравето си с чудодейната напитка е собствен уред у дома. Впрочем, в Япония те се субсидират от държавата и след година-две всяко семейство ще пие само водородна вода.
Апаратът, който може да се монтира и на чешма, има два електрода – от платина и от медицински титан, през мембраната му преминава само водорода, кислорода се разпада и се превръща в озон. Обогатената с водород вода прониква в клетката и унищожава свободните радикали, има антиоксидантно и антиокислително действие. Свободните радикали са навсякъде около нас и причиняват увреждания на ДНК и имунната система. Причиняват възпалителни състояния, различни болести и преждевремменно стареене. Универсалните антиоксиданти, освен водородната вода са червеното вино в умерени количества, витамин С и коензимът Q10.
Звучи сензационно, но по антиоксидантни спсобности литър и половина водородна вода се равнява на 40 моркова, 500 ябълки или 700 банана.
Чудодейният еликсир няма странични ефекти и противопоказания, но пък помага за подобряването на много болестни състояния като, хипертония, колит, астма, алергии, Паркинсон, Алцхаймери др.. Също така регулира кръвната захар при диабет, без моменти на хипогликемия и понижава лошия холестерол.
Интерес за дамите предизвика информацията, че водородната вода съдейства за намаляване на теглото при минимална диета и предотвратява появата на стрии и целулит. След няколко месеца употреба бръчките намаляват с 30 на сто.
Милен Атанасов от Канал 1 допълни информацията с интересни факти за водородните барове в Япония и изключително икономичните водородни коли, които зареждат за броени минути.
Собственикът на барокамери Валери Петров разказа за невероятния резултат върху здравето при дишането на водород.
Диетологът Огнян Симеонов сподели пред публиката, че с водородната вода се лекуват над 200 болести при близо 80% успеваемост, а всяка здравна институция в Япония има водородна маска за посетителите си.
След като се убеди в качествата на водородната вода, пийвайки от апарата Hydron, Есил Дюран запя с удвоен ентусиазъм Fever. Нейните колеги Анн Джи и Калин Вельов с любопитство разгледаха уреда, поставен върху светлинна стойка. Бившият шеф на магистрална полиция полк. Красимир Занев ухажваше дамите редувайки чашите с водородна вода с шампанското със златни частици, произведено от Таня Китик в Сопот. На виното й и на водородната вода се наслади, и бившият земеделски министър Нихат Кабил.
Хореографът Атанас Месечков и съпруга му Кремена бяха силно заинтригувани от презентацията. Проф. Любомир Стойков я изгледа в компанията на британския модел Noell Hersi. Инфуленсърът със световна слава Ивон пък бе довел болонката си Бианка, която съсредоточено гледаше апарата Hydron от първия ред.
Бъдете здрави! Пийте водородна вода!