Специални инициативи по
случай Международния
ден за социална отговорност на
пивоварния бранш, 15 септември, организират
от Съюза на пивоварите в България (СПБ).
За трета поредна година събитията са под мотото на кампанията „Спортът е
по-добрият начин децата да пораснат“. Тя има за цел да популяризира физическите
занимания, спортните активности и семейните забавления като превантивна
практика подрастващите да не употребяват алкохол и да живеят здравословно.
Най-мащабното начинание на
Съюза на пивоварите заедно с неговите партньори от дарителско сдружение „Св.
Иван Рилски“ и община Велико Търново е основаването на Център за превенция и
спорт и организирането през лятната ваканция на ежедневни занимания и спортни
прояви за всички желаещи в населените места от региона. Партньори на проекта също
са Областната дирекция на МВР и ОД „Пожарна безопасност и защита на
населението“, Националният военен университет “В. Левски“, кметове и кметски
наместници.
Във ваканционните месеци
на тази година бяха проведени над 30 спортни мероприятия с обучителни презентации
и забавни игри във всичките 19 центъра за работа с деца и младежи в община
Велико Търново. Над 700 подрастващи, родители, баби и дядовци всяка седмица показваха
завиден състезателен дух, спортни умения и все по-добри познания по обща
превенция.
Създаденият от
партньорите, първи в страната, общински център „Превенция и спорт“ в с. Балван
се утвърди като притегателен пункт за малки и големи. Ето защо на 15 септември той
ще бъде домакин на ученически турнир,
забавни игри и образователни презентации, посветени на Международния ден за
социална отговорност. На 16-и програмата със събитията ще продължи, като през
целия ден - от 9 до 16 часа във всички
центрове за деца и младежи в община Велико Търново ще се организират различни
спортни мероприятия и информационни обучения против експериментирането с
алкохол от подрастващите.
Практиките за социална
отговорност на пивоварната индустрия са силно съсредоточени върху дейности в
подкрепа на Европейската стратегия за намаляване на злоупотребата с алкохол и
превенцията подрастващите да не експериментират с бира или други алкохолни
напитки. За СПБ това не може да е тема табу, тъй като проблемът за вредите
от продажбата и употребата на напитки с алкохолно съдържание от деца и младежи съществува и отговорният бизнес трябва да се включи в
неговото решаване.
„Финансирането на конкретни
проекти в тази посока безспорно е важно, но не е достатъчно, ако нямаме
правилните партньори, не си подадем ръка за публично-частни инициативи и не
развиваме доброволчеството в името на здравето и пълноценното израстване на нашите
деца.“, убедена е Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ. Тя припомни,
че от стартирането на кампанията „Спортът е по-добрият начин децата да
пораснат“ през 2012 до днес от Съюза на пивоварите са инвестирали десетки
хиляди левове, отделили са стотици човеко-часа доброволен труд, минали са и през
етапите „проба – грешка“.
„Въз основа на този опит
вече можем да потвърдим най-важната констатация – синергията на партньорствата
е ключова за успеха на всеки проект за корпоративна социална отговорност“,
допълни Радомирова. Тя обясни, че осъществените от СПБ през последните години
партньорства с Главна дирекция „Национална полиция“, община Велико Търново,
Столична община, Превантивно-информационния център по ПН, София, дарителско сдружение „Св. Иван Рилски“, сдружението
на кметовете „Янтра 2001“ и с други дейни неправителствени организации
показват, че когато се работи заедно, с доброволчески принос и в единомислие, всеки
вложен лев постига най-висока степен на възвръщаемост в името на каузата. „Надяваме
се повече бизнес асоциации да споделят този опит и да се организират все по-често Дни за социална отговорност с
обединяващи целия бранш кампании“, коментира още Ивана Радомирова.
В продължение на
утвърдените през последните години традиции на програмата за превенция СПБ
заедно с асоциация „Родители“ отново издава наръчника за родители „Добре дошли
в пети клас“ в 10 000 екземпляра. Специално за Международния ден за
социална отговорност в София целево са разпространени 6000 образователни
брошури „Спортът е по-добрият начин децата да пораснат“ и за първи път се излъчва телевизионна
заставка в подкрепа на кампанията.
През месец октомври
предстоят нови спортно-образователни събития в Пазарджик и в Рибарица, в които
партньори ще бъдат съответно ГДНП и КНСБ. В рамките на ангажираността си към
каузите за превенция Съюзът на пивоварите активно се включва и в международната
операция EDWARD на Пътна полиция за Европейския ден без загинали на пътя.
Няма коментари:
Публикуване на коментар