Инициативата „Как беше на български?“ получи награда на церемонията по връчване на “PR Приз 2018” на Българското дружество за връзки с обществеността вчера.
В навечерието на 24 май кампанията на агенцията за маркетингови и корпоративни комуникации Knowbox, родена от желанието да уважаваме езика, се нареди на трето ...място в категорията “Кампания за устойчиво развитие / корпоративна социална отговорност”.
По Фейсбук страницата „Как беше на български?“ работи целият екип на агенцията. Тя вече събира над 10 000 души и на нея организаторите искат да припомнят красотата на българската реч, като по забавен и игрови начин дават алтернатива на чуждиците, които нахлуват в езика ни. Подлагат се на дискусии и важни обществени теми.
Каузата е насочена към всички носители на българския език от всякакви възрасти, включително на сънародниците ни в чужбина. Платформата обединява хората, които искат да съхранят и обогатят езика ни. Те стават посланици на идеята за съхраняване на речта ни в своите социални мрежи, а и в живия живот. Целта е заедно да правят открития и да се грижат за словото и идентичността ни.
Инициативата е партньор на състезанието по български език „Пазим езика си“ за деца от V клас и VI – VII клас, организирано от гражданското сдружение „Живата вода на България“. То цели да насърчи създаването на трайни умения у учениците за правоговор и правопис на книжовен български език. От инициативата „Как беше на български?“ са вдъхновили и изработили част от изпитните материали за първия тур, който се състоя на 12 май. Те провокират децата да демонстрират познаване на богатството на българския език, като „преведат“ текст, изпълнен с чуждици, както и да транслитерират текст, предложен им на латиница. Финалният кръг на състезанието ще се проведе на 25 май в аулата на СУ „Св. Климент Охридски“.
От Knowbox смятат да разгърнат инициативата „Как беше на български?“ и да привлекат партньори за реализиране на каузата за езика ни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар