Оргахим
АД и Асоциацията на интериорните дизайнери обявиха Цвят на годината за 2017. В процеса по
избора участваха дизайнери, продуктови мениджъри и специалисти по колористика. След професионални презентации за
актуалните глобални цветови тенденции на специално организирана за целта
работилница, присъстващите бяха разделени в групи с цел обмяна на опит за
текущи и концептуални проекти , които да отличат локална цветова тенденция.
Изработените колажи (т.нар. Mood boards) от разнообразни
мостри (текстил, дамаски, цветови листчета, плоскости, камъни) и материали
(снимки и изображения) отличиха няколко локални посоки. След това
групите дадоха обосновка на избора си и на база на анализа на всичко чуто и
видяно в последствие беше излъчен цвят, който ги обобщава. „Тракийско злато“
съгласно каталога на Оргахим е вдъхновен от корените и земята ни, цветът
обобщава главната тенденция в интериорния дизайн да се използват естествени
„устойчиви“ материали. Цвят на слънцето, на духовното израстване и на съвършенството
– символизира стремежът към един по-добър и по-извисен свят на фона на
разкъсваната от конфликти действителност. Цветът на 2017 е свързан както с
Изтока, така и със Запада – от златото
на ориента до блясъка на ренесансова Европа. Принадлежи към жълтата гама,
свързвана с емоциите и настроенията и възприемана еднакво добре както от мъже,
така и от жени. „Тракийско злато“ е перфектен акцент в т.нар. скандинавски
интериорен дизайн, който е изключително популярен и актуален вече и в България.
Намира приложение както в домашния уют (спални, кухни и трапезарии), така и в
деловата офисна среда – стаи за срещи, кътове за отмора, акценти в атриуми и
фоайета. Цвят 2017 има своята символика и място и в градската среда –
паметници, фасади и паркове грейват в орнаменти от „Тракийско злато“. В
столицата жълтите павета и до днес са неформален паметник на културата с
многолика символика за стародавен център, съчетаващ усещането за управление,
държавност, естетика и лукс. Според специалиста по цветознание д-р инж. Мирослава Петрова изборът
е съобразен с нейните очаквания за съчетание на световните тенденции и типични
регионални характеристики, повлиян от богатството на културната ни традиция. „Очаквах цветът на 2017 да е силно
асоциативен и богат нюанс, който да провокира всеки човек да открие в него
собствена история. Да е темпераментен и същевременно спокоен, така че да
предоставя множество подходящи възможности за приложение в интериора.“ –
коментира тя. “Цвят на годината” е инициатива на Оргахим АД, която се провежда за втора
година година в партньорство с Асоциацията на интериорните дизайнери в
България. Целта е тя да се превърне в генератор на нови идеи в работата с
цветове, както и да зададе тенденции и перспективи за вида на обграждащата ни
среда, коментират от „Оргахим“. Според
представители на компанията, това ще е активност, която провокира въображението
на интериорните дизайнери и улеснява потребителите в избора на бои и материали
за декорация. Амбицията на „Цвят на годината“ е да се наложи като водещо
събитие в бранша и да даде възможност на професионалната гилдия да задава
тенденции на локално ниво.
Няма коментари:
Публикуване на коментар