"Повече от 22 години съм под влиянието на гласа и личността на Лиза Джерард и усещам, че на 14 март в зала 1 на НДК ще се получи своеобразна кулминация на досегашната ми дейност." Така артистичният директор и диригент на "Генезис оркестра" Йордан Камджалов оценява проекта, който ще представи пред българската публика. Участието на австралийската певица в проекта с представянето на "Симфония на скръбните песни" по Хенрик М. Гурецки с "Генезис оркестра" е повече от сбъдната мечта за маестрото, защото според него тя е човек, от който е учил. С нейната свръхдълбочина, свръхсъдържание и движение, не смятам че има друг по-подходящ човек, който може да разгърне това безкрайно съдържание на симфонията на Гурецки и неговото разбиране към светлината и смъртта, към възкресението и катарзиса. Маестро Камджалов смята, че макар за някои това да е най-големият риск в класическия сектор, за него това е огромен шанс и предизвикателство. Магнетичната Lisa Gerrard е позната на мнозина от австралийското дуо Dead Can Dance и емблематичния саундтрак на филма "Гладиатор". В рамките на концерта тя ще изпълни свои песни както от соловата си кариера, така и от времето, в което е част от популярната даркуейв група Dead Can Dance. Заедно с Йордан Камджалов ще въведат аудиторията в лабораторията на твореца чрез уникалния формат "Музикално въведение", който вече се утвърди като неизменна част от спектаклите на диригента. Това е втората колаборация на Lisa Gerrard с български артисти. Тя реализира съвместен проект с "Мистерията на българските гласове" – два концерта, в София и Пловдив, на които присъстваха над 3000 души. Съвместната ѝ работа с Йордан Камджалов отново има за цел да разбие традиционната представа за класическата музика единствено като елитарна, т.е. непонятна за масите. Колаборацията между двамата фундаментални артисти, които успяват с музиката си едновременно да докосват и завладяват без да изискват и задължават, е доказателство, че класическата музика може да бъде достъпна и за нетренираното ухо.
Няма коментари:
Публикуване на коментар