БНТ2 и Националното сдружение на общините в Република
България обединяват усилията си в подкрепа на българските производители и
родния туризъм
В навечерието на летния туристически сезон
кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“
представи новата си инициатива „Вкусът на България“. Екипът на обществената
телевизия си поставя за цел да срещне интересите на туристическия бранш и
българските производители на качествените храни и напитки.
В поредица от работни форуми между представителите на
туристическия бранш и производители от сектора на хранителните продукти ще
бъдат очертани конкретните проблеми,
които засега ограничават масовото навлизане на качествените българските
продукти в ресторантите и хотелските вериги.
„Инициативата на БНТ2 ще даде възможност не само за
стимулиране на хотелиерите и ресторантьорите да купуват продукти на местни
производители и с това да съхраняват уникалността на всеки регион, но ще ни
помогне за по-сериозни наблюдения за проблемите на различните страни в процеса
на сътрудничество“, подчерта кметът на Велико Търново и председател на НСОРБ
Даниел Панов.
Кметовете на Банско Георги Икономов, на Троян – Донка
Михайлова и на Търговище – Дарин Димитров, които взеха участие в събитието,
поставиха за обсъждане реалистични проекти за насърчаване на българските
производители: разширяване обхвата на фермерските пазари и фестивалите на
традиционни храни, които дават възможност за опознаване на специфични вкусове
от регионите; въвеждане на регионални марки за качество на туристическите
услуги, които носят местна специфика;
включване на производителите от региона в туристически програми, които запознават
с производствения процес и промотират качествените продукти.
„Обществената
медия дава възможност да се чуят мненията на хората от бизнеса в България.
Разговорът днес показа, че има огромна нужда от среща на мненията и от публично
формулиране на проблемите на производителите на български стоки пред кметовете,
например. БНТ 2 ще развива темата за присъствието на българския вкус в туризма
чрез репортажи и чрез организиране на няколко големи дискусии“- подчерта
директорът на „БНТ Свят и региони“
Екатерина Генова.
Дискусиите,
първата от които се проведе днес в София, ще продължат в Благоевград,
Варна, Пловдив и Русе, където БНТ има регионални центрове, а със съдействието
на местните власти, ще се провеждат в рамките на цялата година и в общини с
подчертан туристически профил. Повдигнатите проблеми ще бъдат обобщени и със
съдействието на обществената телевизия ще бъдат потърсени институционалните им
решения. НСОРБ от своя страна ще съдейства да бъдат формулирани ясни
предложения за промени в законодателството.
Новините на БНТ 2, ще отразяват в репортажи всяка от
срещите в рамките на инициативата „Вкусът на България“ и ще дадат публичност на
всеки успешен пример за партньорство на туристическия бизнес и българските
производители на храни. В рамките на сутрешния блок на БНТ 2 ще бъде излъчвана
специална рубрика ,,Вкусът на региона‘‘, която ще представя местни
производители, уникални храни и подправки, специфични кулинарни традиции. Така
медията ще помогне на зрителите да опознаят производителите от региона си и ще очертае
спецификата на българските вкусове, запазени в произвежданите и предлагани
храни и напитки.
Няма коментари:
Публикуване на коментар