събота, 20 май 2017 г.

КРИСТАЛНО ЧИСТИ за ясни правила в бизнеса за всички

8 компании, членове на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България дадоха старт на инициативата КРИСТАЛНО ЧИСТИ, с която поискаха ясни правила за правене на бизнес, ясни стандарти за качество, ясни социални ангажименти към служителите и ясна отговорност към българското общество.
«Компаниите в Асоциацията от години следват... най-високи международни стандарти “, обяви изпълнителният директор на Асоциацията Жана Величкова. Тя съобщи, че само за миналата година инициаторите на КРИСТАЛНО ЧИСТИ са внесли в държавната хазна над 86 млн. лв. данъци, такси и осигуровки. За екологична отговорност са платили над 2,5 млн. лв., а за социални каузи - над 750 000 лв. За развитие на служителите си са инвестирали над 1,2 млн. лв. Инвестициите им в икономиката на България за последните 5 години надхвърлят 130 млн. лв. Целта на инициативата е да се въведат правила и контрол, които да ограничат сивия сектор и безотговорното говорене по темата за водата. Непрекъснатото лансиране на идеи за промяна в законите, които са в разрез с европейското законодателство, води до несигурност и ограничава инвестиционните намерения.
“Подкрепяме инициативата КРИСТАЛНО ЧИСТИ като израз на ангажимента ни към потребителите. Нашата цел е да наложим спазването на най-високите стандарти за качество и прозрачност в бизнеса като норма за сектора и за цялата икономика“, заяви Томас Кренбауер, Изпълнителен директор на „Девин“ ЕАД. Изпълнителният директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани Светослав Атанасов обясни, че системата на Кока-Кола е доказала, че е достоен корпоративен гражданин на България. «В Доклада за социално-икономическото въздействие на Системата, разработен от екипа на проф. Итън Капщайн от Принстънския университет, се отчита, че пряката и косвената добавена стойност, генерирана от системата на Кока-Кола в българската икономика само за 2015 г. възлиза на 553 милиона лева. Всяко работно място в системата на Кока-Кола осигурява още 8 работни места в българската икономика“, подчерта Атанасов.
Чрез инициативата компаниите ще инвестират в създаването на образователни модули по устойчиво развитие. «Програмите ще бъдат разработени с преподаватели и специалисти от Центъра за здраве и околна среда към Университета Харвард“, обясни д-р Милена Николова, преподавател по маркетинг и потребителски нагласи в Американския университет в България.
Партньори на инициативата са Омбудсманът на Република България Мая Манолова, Комисията за защита на потребителите и Асоциацията „Активни потребители“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар